Стартира Кампанията под мотото „Здрави зъбки“ в Пловдив

Акцията стартира на 04.12.2017г. в ДГ „Светла”, родителите получават амбулаторен лист за състоянието на малчуганите

Зъбният статус на 586 деца от район „Западен” ще бъде проверен в акция на „Лайънс клуб Пловдив Филипополис” и компания „Organic Pharmaceuticals”. Кампанията под мотото „Здрави зъбки“ има за цел да провери състоянието на 5 и 6-годишните деца. Поетапно ще бъдат прегледани всички малчугани от предучилищните групи в 7 детски градини от района.

Акцията започна от ДГ „Светла“. Обследването на зъбния статус е напълно безболезнено и се извършва с орална камера безконтактно, след което се прави дигитален запис на компютър. След прегледа всеки родител получава амбулаторен лист с отбелязаните проблеми.

Малчуганите от „Светла” приеха  прегледа като игра, още повече, че получиха подаръци със заръката да не прекаляват със сладкото и редовно да мият зъбките си.

„Доказано е, че профилактиката при децата е от изключително значение. Здравето на детските зъбки и създадените отрано хигиенни навици помагат те да избегнат сериозни проблеми в бъдеще“, заяви кметът Димитър Колев, който присъства на старта на кампанията. Той припомни, че район „Западен“ е редовен домакин на поредица инициативи, свързани с профилактиката на детското здраве.

Ранните кариеси, смученето на палеца, бутането на зъбите с език, дъвкането на долната устна и ранното падане на млечните зъби са сред петте най-често срещани проблеми при децата, обобщават денталните специлиалисти.

Коментари (0)

Вашият коментар :